Gå til hovedindhold

Særskilt opkrævning for renovation

Særskilt opkrævning for renovation for 2025 er klar fra uge 7.

Rødt hus på en bakketop

Indhold

    Opkrævning for renovation - 2025

    Der er flere ændringer, du som ejer af en ejendom skal være opmærksom på i 2025:

    1) Der udsendes en særskilt opkrævning for gebyrer, takster og aconto vedr. renovation for 2025. 
    Opkrævning er tilgængelig i ejerens digitale postkasse primo februar. 

    2) VIGTIGT: Opkrævning for 2025 sendes kun på én (1) rate, mod normalt 2 rater. 
    Som ejer bliver du derfor opkrævet det fulde beløb for 2025 til betaling primo marts 2025.

    3) NYT 2025:

    - Opkrævning fra Affald og Genbrug indeholder regulering for 2024 og aconto for 2025. 
    - Specifikation af opkrævning fremgår nu af opkrævning. 
    - Specifikation er ikke længere tilgængelig på Affald og Genbrugs hjemmeside (kun specifikation for statsafgifter for vand og spildevand).

    4) Ejeren af en ejendom 1. januar 2025 er systemmæssigt ejer af ejendommen hele kalenderåret, uagtet ejendommen bliver solgt, jf. regler fra Gældsstyrelsen. 
    Det kan Affald og Genbrug eller andre afdelinger i kommunen ikke ændre på. 

    Du kan evt. kontakte Gældsstyrelsen på tlf. 70 15 73 04.